Readers Rides – Antonio ‚Fireball’ Lucente, Italy

Readers Rides – Antonio ‚Fireball’ Lucente, Italy

Seria filmów o żyjących swoim życiem garbusie imieniem Herbie jest znany nie tylko fanom starych VW, ale chyba całemu pokoleniu. Czytelnicy prawdopodobnie oglądali któryś z tych filmów „The Love Bug (1968) ”, „Herbie Rides Again (1974) „albo ‚Herbie Goes to Monte Carlo (1977) ‚ . ‚Herbie Goes Bananas (1980)The Love Bug (1997)’ eczy bardzi współcześnie ‚Herbie: Fully Loaded (2005)’ zwany w Polsce „Garbi superbryka”.

To bardzo fajne filmy do obejrzenia z rodziną i dzieciakami. Jednym z ich charakterystycznych elementów jest fakt, że Herbie był szybki do tego stopnia, że był w stanie złoić tyłki na torze nawet najszybsze konkurencji współczesnej dla każdej edycji filmu. To się miło ogląda fanom VW, ale mało kto brał to na poważnie.

No cóż…

Antonio ‚Fireball’ Lucente, kierowca wyścigowy z Włoch udowodnił na torze, że to możliwe. Współzawodniczył z sukcesami w wyścigach aut historycznych swoim przystosowanym do wyścigów Volskwagenem garbusem z 1965 roku. Jak szybki może być garbus z silnikiem 1300? wystarczająco szybki, by zdobyć tytuł Historic Italian Champion klasy GTS 1300 F i drugie miejsce w klasie dla aut z dowolną pojemnością wyprodukowanych w latach 1947 – 1965. Grubo!

Anthonio najpierw zdobywał swoje pierwsze trofea jako kierowca wyścigowy na torach Formula Junior, Formula Ford i Formula 3 i dopiero później zdecydował, że wcieli w życie sceny wyścigowe z filmów o Herbim przy pomocy odpowiednio przygotowanego garbusa. Najpierw znalazł odpowiedni samochód jako bazę – czyli garbusa rocznik 1965 – i zaczął przerabiać go na maszynę do wygrywania wyścigów historycznych. Ten proces zabrał mu rok i wymagał sporo wysiłku.

Moc jest przekazywana przez silnik 1300cc z dwudolotowymi głowicami zbudowanym przez czołowego mechanika Antonio Russo.

Głowice otrzymały portin g i zostały wypolerowane, wyposażone w większe zawory, podniesiono stopień sprężania i zainstalowany sporotwy wałek rozrządu. Odpowiednią ilość powietrza do silnika dostarcza para dwu gardzielowych gaźników, a silnik przed przegrzewaniem się chroni dodatkowa chłodnica oleju.

Skrzynia biegów została przebudowana z użyciem mocniejszych elementów, biegów o krótszych przełożeniach i dyferencjału o obniżonym poślizgu (limited slip differential). Sztywność nadwoziu zapewnia sześciopunktowa klatka bezpieczeństwa , a wnętrze zostało wybebeszone i zamiast seryjnych siedzonek zastosowano jedne fotel sportowy. Deska rozdzielcza została wyposażona w gigantyczny obrotomierz i wskaźnik ciśnienia i temperatury oleju.

Seryjne hamulce zostaly zmodyfikowane z użyciem dwusekcyjnej pompy olejowej, a seryjne bębny zostały oraz użyto sportowych okładzin ciernych. Trakcję i prowadzenie zapewniają sportowe amortyzatory i opony typu semi-slick 185/70 15.

Te modyfikacje pozwalają na bezproblemowe osiągnięcie prędkości 170 km/h. 

[English] A series of movies about a living its own life VW beetle called ‚Herbie’ is pefectly known to not only VW enthusiasts but to a whole generation. Readers probably have watched „The Love Bug (1968) ”, „Herbie Rides Again (1974) „ or ‚Herbie Goes to Monte Carlo (1977) ‚ . ‚Herbie Goes Bananas (1980)The Love Bug (1997)’

or the most recent ‚Herbie: Fully Loaded (2005)’ These are very nice movies to watch with family and kids. One of the nice thing in these movies is the fact, that Herbie is very fast and is capable of spankin’ the ass of one of the fastest cars of the era in each episode. This gives a nice feeling to VW beetle owners, but most think it is only a fiction and not possible in real life.

Well… 

Antonio ‚Fireball’ Lucente, Italian racing driver has proved that it really is possible – on track! He has successfully competed in a number of races on the historic race circuit with his race prepped 1965 Volkswagen beetle. How fast can a 1300cc bug can be? Well, fast enough to be awarded Historic Italian Champion of 1300 GTS Class F championship and a second place in class for cars of any displacement built from 1947 to 1965. That’s big! 

Anthonio is no wannabe racer – he became successful as a racing driver on the racing circuit in Formula Junior, Formula Ford and Formula 3 first and later he decided to put the epic racing scenes seen in the Herbie movie series to reality by building a specially prepared Volkswagen Beetle that would be capable of winning races in that old David and Goliath style. First he sourced a donor car placing and Ad in a loca newspaper and while found he began traformarming it into a serious racing contender. This process has taken two years of work nad resulted in a car shown in this article.

 Power is delivered by a twin-port 1300cc engine built by top Italian mechanic Antonio Russo. Heads had been ported and polished, rebuilt with bigger valves and stronger springs, supplied with for high compression pistons and a sporty camshaft. Air is delivewred by a set of double barrel carburattors, and the whole engine is beeing prevented from overheating by an additional oil cooler.

Transmission has been rebuilt with competition components and close ratio gears, and a limited slip differential. Additional stiffnes to the body for track use was reached by fitting a reinforced and a six-point roll cage.

The interior was gutted with a single race seat taking place of the stock ’65 seats. The original dashboard has been modified with a big tachometer accompanied by an oil pressure and temperature gauge. Stock brakes has been updated with a dual circuit master cylinder with aircraft grade flexible hoses. Original brake drums has been upgraded with better brakepads. Traction and handling is superb with use of stiffer shocks and thanks to semi-slick 185/70 15 tyres. These modifications results with a real racing contender easily capable of 170km/h (106mph).   


Jedna myśl nt. „Readers Rides – Antonio ‚Fireball’ Lucente, Italy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *