Readers’ Rides: DKP III Rick Sadler’s ’67 cal-look


Poniżej powtarzam słowa Ricka Sadlera z DKP III opisujące jego żółtego cal-look potwora:

[English version original in cursive] I repeat the words of Rick Sadler himself of DKP III describing his ’67 lemon killer:

Przedstawiany samochód, garbus rocznik ’67, to ‚replika’ mojego pierwszego samochodu, który kupiłem w 1974tym roku. Co ciekawe ten egzemplarz znalazłem nie dalej niż 1000 stóp (~300m) od miejsca, gdzie kupiłem ten pierwszy. Odbudowa samochodu wymagała odkręcenia nadwozia od podłogi i zaczęła się od totalnej rozbiórki pojazdu na części pierwsze, po czym warstwy lakieru i rdzy zostały usunięte przez piaskowanie w firmie Primo Powder Coating. Wiele części N.O.S /oryginalnych, nie używanych/ – zewnętrzne i wewnętrzne lusterka, panel bezpieczników, tylne światła, światła cofania używane jako przednie kierunkowskazy, wewnętrzna lampka, stopnie, uszczelki drzwi i okien, zderzaki ze stali nierdzewnej i przełącznik kierunkowskazów pochodzi od mojego bliskiego przyjaciela Bob VanHeyst z BBT w Belgii. Kierownica Flat Four i repliki felg BRM marki Flat Four również pochodzą od Bob’a. Specjalna wiązka elektryczna od Bob’a została zamontowana przez Wiring Works w San Pedro i zawiera podłączenie Line Lock’a Hurst’a i wysoko wydajnej pompy paliwowej Holley Billet o wydajności 150 gallownów na godzinę. Austin Larsen wykonał aluminiowe mocowanie włączników na shifterze kontrolujących line lock i strzał podtlenku azotu. West Coast Classic Restorations zamontowało maty wygłuszające Super Sonic Acoustical Mat firmy Thermo Tec po wewnętrznej stronie dachu, na podłodze, w drzwiach i bocznych panelach dla wygłuszenia wnętrza pojazdu. Wszystkie śrubki zostały wymienione, lub  ocynkowane. Wszystkie elementy, które były oryginalnie w kolorze czarnym zostały polakierowane proszkowo na czarno przez Primo Powder Coating, Huntington Beach, CA. Samochód otrzymał dodatkowo ramiki reflektorów malowane w kolor nadwozia oraz chromowane felgi typu porsche 356 z deklami typu ‚nipple’ i chromowane zderzaki typu europejskiego z galeryjkami dla innego wyglądu. Samochód został przygotowany pod montaż zestawu podtlenku azotu na wypadek, gdyby nie udało się osiągnąć czasów w rejonie 11 sekund na ¼ mili bez pomocy podtlenku. Wszystkie przewody olejowe i paliwowe w stalowym oplocie od XRP. Mocowanie obrotomierza z polerowanego aluminium oraz jednoczęściowe szyby drzwi firmy BUGPACK.

The 1967 project vehicle is a “replica” of my first car purchased in 1974. Ironically, this vehicle was no further than 1,000 feet from where my first ’67 was purchased. Body off restoration began with total disassembly and then media blasted at Primo Powder Coating. Many N.O.S. parts (interior and exterior mirrors, fuse box, tail lights, back up lights used as turn signals, interior light, running boards, door seals, window rubber, stainless steel bumpers and turn signal switch) from a close personal friend Bob VanHeyst from BBT in Belgium. Also the Flat Four steering wheel and Flat Four BRM Replica Wheels are from Bob. Special wiring harness from Bob? at Wiring Works in San Pedro utilizes relays for the Hurst Line-Lock, Holley Billet 150 GPH Fuel Pump. Austin Larsen built aluminum micro-switch bracket that mounts on the shifter that controls the line-lock and nitrous. West Coast Classic Restorations also installed Thermo Tec’s Super Sonic Acoustical Mat for sound deadening on inside roof, floor, door and side panels. All hardware on the car has been replaced or re-plated in clear zinc. All items originally black on the car have been powder coated satin black by Primo Powder Coating Huntington Beach, CA.  Car also has paint matched light trim, Porsche Chromies with Nipple Caps and Stainless Steel Euro Bumpers with over-riders for a different look. Car is plumbed for Nitrous in case it does not run in the 11’s. All braided oil, fuel lines and fittings from XRP. BUGPACK Billet Aluminum Tach Mount. BUGPACK one piece windows.

Podziękowania dla: żony Lynn i córki Kai – za ich cierpliwość i zrozumienie, BUGPACK Products – za wiele wyczynowych części, oraz dostęp do firmowego warsztatu, BBT Belgia – za wiele rzadkich oryginalnych części i produkty Flat Four, McKenzies Offroad – za mnóstwo drobnychh rzeczy, które wymaga taki projekt, House of Power – za wiele godzin na hamowni, West Coast Metric – za elementy gumowe, Dominick Luppino – za wiele godzin jego pomocy, Greg Brinton – za ogarnięcie mnóstwa detali, zeby auto było gotowe na zlot VW Classic 2008.

Thanks to: Wife Lynn & Daughter Kai for their patience and understanding. BUGPACK Products for the numerous performance parts, a complete R&D workshop and machine shop to use. BBT Belgium for numerous hard to find NOS Parts and the Flat Four Product. McKenzies Offroad for all the small things that go into a build like this. The House of Power for many hours on the Dyno. West Coast Metric for the “rubber” Dominick Luppino for his many hours of help. Greg Brinton for cleaning up all the details so the car could make it to the 2008 VW Classic.

 

NADWOZIE:

1967 WV Typ 1, zaspawane otwory po listwach i mocowanach galeryjek, uszczelki bez klina typu cal-look, Swiatła cofania Hella uzyte jako przednie kirunowskazy pod reflektorami Hella H4 z lakierowanymi w kolor nadwozia ramkami, kolor – 10A VW Rally Yellow, Lakier akrylowy jednowarstwowy PPG wykonany przez Enrique Cruz w A&A Paint and Body. T-bar’y z polerowanego aluminium  BUGPACK’a.

WNĘTRZE:

Wykonane na zamówienie przez Lenny’ego w  West Coast Classic Restorations typu “Fat Biscuit” w czarnej skórze ekologicznej i szarym tweedzie. Niemieckie dywaniki, podsufitka z szarego, perforowanego winylu. Kierownica Flat Four GT, Shifter BERG 5-Speed, wskaźniki poziomu paliwa, temperatury i ciśnienia oleju i woltomierz VDO. Obrotomierz Auto Meter Monster Tach z shift light’em zamocowany w uchwycie z czarnego anodowanego aluminium marki BUGPACK, aprobowane przez NHRA pasy Crow, wykonana na zamówienie klatka bezpieczeństwa Ron Lummus Racing aprobowana przez NHRA.

SILNIK:

Silnik: VW Typ 1, 2387cc, Nowy blok AS41 przygotowany pod panewki głowne Typ4 i wyczyszczony dla przyjęcia wału BUGPACK flanged o wykorbieniu 86mm, koło zamachowe BUGPACK, sprzęgło aluminiowe Kennedy Stage 2. Długie cylindry 94mm Jay Cee Ent, tłoki Wiseco, wałek rozrządu Engle FK87 z kołem napędowym typu straight-cut BUGPACK. Lekkie szklanki i popychacze ze stali chro-mo BUGPACK w osłonach Jay Cee. Pompa olejowa BUGPACK Billet wraz z zewnętrznym obiegiem oleju. Głowice BUGPACK Street Eliminator obrobione przez Shawn’a McCarthy’ego – zawory 46mm/38mm. Gaźniki Weber 48 IDA na kolektorach i sterowaniu Pro-Comp BUGPACK. Zapłon – Joe Hunt Magnto na mocowaniu BUGPACK. Świece zapłonowe NGK B8ES, koła pasowe BUGPACK. Kolektor wydechowy A1 z podwójnym tłumikiem BUGPACK. Całe oblachowanie malowane proszkowo na czarny satynowy przez Primo Powdercoating. Silnik osiąga 227KM na hamowni Houe of Power (Roger Crawford).

SKRZYNIA BIEGÓW:

budowana przez Mike’a Herberta w Rancho Performance, 1967 typ 1 z krótkimi półosiami SAW i wczesnym zestawem BERG 5-Speed. Przełożenie główne:  4.12 R/P, kolejno: 3.78, 2.25, 1.58, 1.21, 0.82. Wzmocniony dyferencjał McKenzie. Jednoelementowe osłony BBT.

ZAWIESZENIE:

Przednia belka CB Performance zwężone o 2 cale z regulatorami. Skrócone drążki, zwężony stabilizator i uretany BUGPACK. Amortyzatory i amortyzator skrętu KONI. Listwy tylnego zawieszenia SAW 28mm i regulowane szable – ustawienie tylnego zawieszenia – Ron Lummus  Racing. Hamulce – Tarczowe CB Performance przód i tył ze zdejmowanymi piastami w celu zmiany rozstawu śrub z 5×205 na 5×130.

KOŁA:

Flat4 BRM z przednimi M&H ‚front runners’ i  M&H D.O.T. Drag Radials 215/65/15 i Porsche Fuchs 6” – przednie zwężone do 4,5” –  Michelin 145 XZX 15 i Michelin Harmony 215/65/15.

BODY:

1967 Type 1 Beetle, dechromed and US-bumper holes filled, cal look window rubber, Hella clear indicators installed below the Hella H4 headlights with painted surrounds. 10A VW Rally Yellow, PPG Acrylic Urethane single stage paintjob by Enrique Cruz @ A&A Paint and Body. BUGPACK polished aluminium T-Bars INTERIOR Custom made by Lenny  @ West Coast Classic Restorations, “Fat Biscuit” Black leatherette with Gray Tweed inserts. German Square Weave Carpet. Gray perforated vinyl headliner. Flat4 GT-Steering wheel, Gene Berg 5-Speed shifter. VDO fuel, oil temp, oil pressure, voltmeter gauges. Autometer Monster Tach with shift light fitted to a black anodised Billet BUGPACK tach mount. Crow NHRA legal safety Belts, Custom made NHRA legal roll cage by Ron Lummus Racing (RLR).

TECH Engine:

Type 1, 2387cc, NOS AS 41 engine case, machined for Type4 main bearings and cleared for 86mm BUGPACK flanged crank mated to a BUGPACK flywheel and K.E.P. Stage2 aluminum clutch. Jay Cee Ent. 94mm long barrel cylinders with Wiseco pistons. Engle FK87 cam with BUGPACK straight cut gears, BUGPACK Liteweight lifters and chomolly pushrods in Jay Cee pushrod tubes. BUGPACK Billet oil pump with full flow. BUGPACK Street Eliminator heads ported, polished and flowed by Shaun McCarthy with 46mm intake and 38mm exhaust valves. Weber 48 IDA carburetors on BUGPACK manifolds and BUGPACK Pro-Comp linkage. Joe Hunt Magneto ignition with BUGPACK Billet clamp, NGK B8ES sparkplugs. BUGPACK Pulley’s. A1 custom built merged exhaust system with dual BUGPACK quiet packs. All sheet metal powder coated Satin Black by Primo Powdercoating. Engine makes 227hp on the House of Power (Roger Crawford) Dyno.

TRANSAXLE:

Built by Mike Herbert at Rancho Performance, 1967 Type 1 with short axles and early Berg 5-Speed. 4.12 R/P, 3.78, 2.25, 1.58, 1.21, 0.82 gears. SAW axles. McKenzies Super Diff. One piece axle boots from BBT. Powder coated Satin Black.

SUSPENSION:

Front beam 2” narrowed CB performance ball joint with adjusters, BUGPACK Urethane front beam bushings, BUGPACK custom narrowed tie rods, Koni shocks and steering dampener. BUGPACK front narrowed anti sway bar. SAW 28mm torsion bars and adjustable spring plates. Alignment and camber adjustment by RLR. Brakes: Front and rear CB performance disc brakes with removable hubs to change from 5X205mm to 5X130mm bolt pattern.

WHEELS:

Flat4 BRM wheels with M&H front runners and M&H D.O.T. Drag Radials 215/65/15 or Porsche Fuchs wheels, 6”X15”, the front ones narrowed to 4.5” fitted with Michelin 145 XZX 15 and Michelin Harmony 215/65/15 tires.

text: Rick Sadler / photo: cal-look.no/lounge, Rennsurfer, luftsick Tero.

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *