Dave McNew, DKK – 1980s Cal-look

Dziś chciałbym przedstawić kolejne auto z klubu Der Kleiner Kampfwagens, garbusa Dave’a
McNew. Zdjęcia ponizej pochodzą z artykułu o tym samochodzie w czasopiśmie VW Trends,
numer lipiec 1981.

Today I’d like to present another Der Kleiner Kampfwagens club car, Dave McNew’s bug.
The pictures below are taken from a magazine feature of this car in VW Trends Magazine,
issue July 1981.

dave_mc_new6 cal-look Dave McNew DKK2 cal-look Dave McNew DKK

 

Zdjęcie poniżej pokazuje jego auto wśród innych saochodów klubu DKK.
The picture below shoes his car among other cars of DKK.

cal-look Dave McNew DKK

Poniżej możeny zoaczyć ten samochód lekko przestylizowany, w wersji ostatecznej.
Below we can see this car a little restyled in the final version.

3a cal-look Dave McNew DKK 2a cal-look Dave McNew DKK

 

 

Samochód ten jest dobrym przykładem podejścia do tematu cal-look we wczesnych latach 80tych.
Zawiesznie obniżano zarówno z przodu, jak i z tyłu, często seryjne zderzaki nie były demontowane
i zastępowane niczym innym. Całości dopełniało perfekcyjne jakościowo wykończenie samochodu i
odpowiednie felgi w tym przypadku najpierw Baby Fuchs, a później już prawdziwe Fuchs
z Porsche 911.

The car is a good example of a typical cal-look car of the early 80s. the suspension has been
lowerd both front and rear, often the stock bumpers have boon retained, not replaced with
something else. The final touch were the good level of detailing and right set of wheels –
Baby Fuchs before and finally the real 911 Fuchs wheels.

cal-look Dave McNew DKK cal-look Dave McNew DKK 5a cal-look Dave McNew DKK

 

No i deser, czyli silnik. Okazuje się, że wcale nie jest konieczne posiadanie silnika wyposażonego
w parę gaźników o średnicy gardzieli 48 milimetrów i produkującego oszałamiające ilosci koni
mechanicznych, żeby ten samochód zaprezentowano w kultowym czasopiśmie i do jego opisu
używano okreslenia ‚cal-looker’. Dave McNew miał w swoim
samochodzie  w dużej mierze seryjny silnik 1600cc, wyposażony jedynie w siltr powietrza K&N,
aparat zapłonowy Bosch 010 i kompletny układ wydechowy Double Quiet Pack firmy Fourtuned.

And a cherry atop the cake – the engine. As you can see, it’s not really that essencial
to have an engine equipped with huge 48mm carburators and producing a mind blowing
amounts of horsepower to have your car featured in a respectable VW magazine and to
have it called a ‚cal-looker’. Dave McNew had a fairly stock 1600cc engine in his car, only
equipped with a K&N air filter, Bosch 010 Distributor and a complete Dual Quiet Pack
exhaust system by Fourtuned.

Źródło / Source: VW Trends – July 1981,
www.cal-look.no/lounge
Speedwell’s archives 

EDIT: Dość ciekawy był dobór opon – Michelin ZX 135×15 z przodu i Pirelli CN 36 175 HR 15. W dzisiejszych czasach dość trudno zdobyć takie rozmiary, nie wspominając już o oryginalnych Michelinach ZX, czy Pirelli Cinturato. Jeśli dla kogoś nie jest problemem, że jednak marka i seria opon nie jest oryginalna z dawych czasów, ale podoba mu się dobór rozmiarów, to z własnego doświadczenia mogę polecić rozmiar 135×15 w wykonaniu formy Toyo – konkretnie Toyo 310. Pełnoprofilowych 175tek nie widziałem niestety.

 

Readers Rides: Podobne wpisy: / Similar posts:

Jakub-thumb Raphael-thumb

cars


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *